Wojtku, konkurencja nie uświęca środków
Mój szanowny kolega, Wojtek Jabczyński z TP, odpowiedział na swoim blogu na mój wpis nt. cudów w telekomunikacji. Bardzo mnie to cieszy, ale jednocześnie skłania do polemiki.
Kwestię Neostrady Fiber zostawię bez komentarza, bo już nawet Wojtek nie próbuje ukrywać, że usługa ta jest świadczona "po miedzi". Pokazuje to nawet na stosownym obrazku
Komentarza wymaga natomiast kwestia porównywarki. To, że TP wybrała sobie do porównania akurat nieco mniej atrakcyjną ofertę Netii, czyli tę na bazie BSA a w dodatku "analogową" (a nie tą dostępną na www), jest z ich punktu widzenia logiczne. Ale czy uczciwie, jeśli się weźmie pod uwagę, że na prawie połowie sieci TP de facto nie oferujemy usług w technologii BSA a LLU?
Wojtek nie odniósł się do uwzględnionych w porównaniu abonamentów telefonicznych TP, co może oznaczać, że w TP nie widzą różnicy pomiędzy abonamentami ze śladową ilością wliczonych minut i taryfą nielimitowaną.
Co do cen i prędkości łączy. Mój kolega z konkurencji pisze tylko o opcji do 6 Mb/s, przemilczając fakt, że na prawie 70 proc. linii TP można osiągnąć prędkości rzędu 10 Mb/s i wyższe (omawiałem to bardziej szczegółowo w tym wpisie)
Wychodzimy z założenia, że klient może i powinien dostać taką prędkość, na jaką pozwala jego łącze (tak jest w No Limits). Dlaczego TP nakłada sztuczne ograniczenia i czy tego rzeczywiście oczekują klienci?
I ostatnia, co nie znaczy, że najmniej istotna kwestia: zerwanie umowy przed wykasowaniem się odroczonej w czasie opłaty aktywacyjnej. Czytając, to co napisał kolega z TP przypomina mi się biblijny cytat o drzazdze i belce w oku. Bo ile trzeba by zapłacić za zerwanie np. po 6 miesiącach umowy na Neostradę? Tysiąc złotych? Więcej? Mniej?
Zgadzam się z Wojtkiem, że to klienci ocenią i wybiorą najlepszą dla siebie ofertę. Porównywarka sama w sobie nam nie przeszkadza. Ważne jednak, aby konsumenci otrzymywali rzetelne informacje. Prawda nas wyzwoli!
P.S.
Czytelnicy, którzy przedstawią prawdziwe porównanie kosztu rozstania się z TP i Netią po okresie 6 miesięcy korzystania z usługi dostępu do internetu (załóżmy, że w TP będzie to Neostrada w opcji do 10 Mb/s w umowie na 24 miesiące, dla Netii oczywiście No Limits), otrzymają ode mnie firmowego T-shirt'a.