content="summary_large_image">
Użytkownicy Telewizji Osobistej chętnie korzystają ze Smart(er) TV

Użytkownicy Telewizji Osobistej chętnie korzystają ze Smart(er) TV

Badania wskazują, że Polacy bardzo chętnie kupują telewizory z funkcją Smart TV , ale… i tak oglądają niemal wyłącznie programy nadawane liniowo. Zupełnie inaczej jest w przypadku użytkowników Telewizji Osobistej Netii, który nawet na starych odbiornikach mają dostęp do Smart(er) TV i chętnie z tego korzystają…

Na badania Pentagon Research Best Content, które wskazują, że zaledwie 11 proc. użytkowników odbiorników Smart TV w Polsce korzysta z dostępnych na telewizorach aplikacji. powołuje się m.in. autor artykułu pt. „Telewizor zbyt nowoczesny dla Polaka”, opublikowanego niedawno w Rzeczpospolitej.

Tymczasem - jak wynika z naszych badań - aż 27 proc. użytkowników Telewizji Osobistej Netii, to często i regularnie korzysta z aplikacji dostępnych na Netia Playerze, które ze względu na dobór aplikacji i wygodę korzystania (np. zamawianie wyłącznie za pomocą pilota, z płatnością na fakturze za internet i TV od  Netii) można nazwać Smarter TV.

Szczególnie popularne są aplikacje z atrakcyjnymi treściami wideo, jak HBO GO czy tvn player. Sporą popularnością cieszą się również serwisy muzyczne, tj. Tuba FM czy MooD. Z kolei popularną aplikacją, oferującą treści głównie tekstowe jest TVN Meteo.

Obecnie na Netia Playerze dostępne są: MooD, Facebook, Erowizja , YouTube, HBO GO, Ipla, Tuba FM, tvn player, FilmBox, TVP Sport, TVN Meteo, Kinoplex. W końcem ubiegłego roku z menu Netia Playera zniknęły natomiast Gazeta.pl i Plotek.

Korzystanie interfejsu i aplikacji jest bardzo proste, w szczegółach prezentujemy to na poniższym filmie instruktażowym:

Na przykładzie Netia Playera można się pokusić o wniosek, że intensywność wykorzystania funkcji tzw. Smart TV nie ma bezpośredniego związku z liczbą dostępnych aplikacji, a wynika przede wszystkim z atrakcyjności dostępnych treści. Dlatego Netia, idąc za ciosem, nadal będzie rozwijała ofertę VoD w oparciu o partnerów zewnętrznych, którzy mają do zaoferowania interesujące Klientów treści audio-wideo. Pierwsza z tegorocznych premier już niedługo, a to nie jedyne nowości, jakie w tym roku zaprezentujemy…

Zachęcam do udziału w krókiej ankiecie i wskazanie o jakie aplikacje powinniśmy wzbogacić Netia Playera. Pierwszych 20 osób, które oddadzą swój głos (i podadzą adres e-mail w rubryce przeznaczonej na bardziej szczegółową odpowiedź), otrzymają śliczne notesy ufundowane przez naszego partnera, HBO Polska. 

ANKIETA

 

bgimage