content="summary_large_image">
200 000 testów na koronawirusa podarowane Polakom  przez Zygmunta Solorza i Grupę Polsat

200 000 testów na koronawirusa podarowane Polakom przez Zygmunta Solorza i Grupę Polsat

Zygmunt Solorz i Grupa Polsat kupili za ponad 16 milionów złotych 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną. Testy zostaną podarowane Polakom i przekazane Ministerstwu Zdrowia w celu zwiększenia możliwości testowania, identyfikowania i izolacji zakażonych, jako kluczowych elementów do walki z epidemią w Polsce.

Zygmunt Solorz i Grupa Polsat, której jest założycielem i głównym udziałowcem, podjęli decyzję o zakupie 200 tysięcy testów genetycznych potwierdzających obecność koronawirusa, używanych przez wszystkie laboratoria wykonujące badania urzędowe dla Ministerstwa Zdrowia. Wraz z testami zostało zakupionych 8 zestawów urządzeń diagnostycznych tj. termocyklerów i systemów do automatycznej ekstrakcji wraz z testami genetycznymi i wszystkimi materiałami zużywalnymi potrzebnymi do przeprowadzenia 200 tysięcy badań potwierdzających. Są to kompletne zestawy  diagnostyczne. Wszystkie testy i urządzenia do ich odczytu zostaną przekazane na rzecz społeczeństwa dzięki zaangażowaniu Pana Ministra Sławomira Gadomskiego z Ministerstwa Zdrowia oraz konsultacji Pana Profesora Andrzeja Horbana, krajowego konsultanta w dziedzinie chorób zakaźnych. Dziękujemy również Panu Prezesowi Sławomirowi Gnalickiemu z firmy Argenta, dostawcy testów i urządzeń oraz Panu Jarosławowi Grzesiakowi z kancelarii Greenberg Traurig która pomogła w zakupie testów na koronawirusa dla Polski w ramach Programu GT COVID-19 Pro Bono.

„Myślę, że w walce z koronawirusem najważniejsze jest testowanie, czyli identyfikacja ludzi zakażonych oraz ich izolacja. Dzięki temu możemy ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa, a na końcu tej drogi - wygrać z epidemią ” – mówi Zygmunt Solorz.

Do dzisiaj w całej Polsce wykonano około 340 tysięcy testów. Dodatkowe 200 tysięcy testów wraz z aparaturą diagnostyczną, czyli m.in. ośmioma kompletami urządzeń do diagnostyki pomoże zwiększyć możliwości wykonywania badań w Polsce w kierunku wykrywania koronawirusa.  Oznacza to bardzo istotny wzrost potencjału testowania w Polsce.

„Pracowałem nad tym od kilku tygodni. Cieszę się, że wreszcie rozpoczęły się dostawy testów i urządzeń. Wiem, że obecnie następuje stopniowe „odmrażanie” gospodarki i powrót do codziennego, normalnego życia. Wciąż jednak musimy pamiętać, że epidemia jest z nami i wśród nas. Dlatego tak ważne jest zachowywanie środków i zasad bezpieczeństwa, ale jednocześnie testowanie – szybkie i masowe. Im szybciej i im więcej zakażonych osób uda się odnaleźć wśród nas, tym lepiej dla nas wszystkich” – dodaje Zygmunt Solorz.

Testowaniem oraz diagnostyką zajmą się laboratoria wskazane przez Ministerstwo Zdrowia. Pierwsza partia testów oraz aparatury laboratoryjnej zostały już przekazane i dostarczone Ministerstwu Zdrowia. Wszystkie testy i sprzęt będą udostępnione do końca maja.

„Cieszę się ze współpracy z Panem Zygmuntem Solorzem oraz z tego, że mogliśmy wykorzystać potencjał Naszej firmy i stać się częścią tak ważnego dla Nas wszystkich przedsięwzięcia– powiedział Sławomir Gnalicki, Prezes Zarządu firmy Argenta.

„Czas jest bardzo trudny dla nas wszystkich i musimy sobie pomagać. Jesteśmy polską firmą - chcemy i powinniśmy pomóc w walce z epidemią. Po raz pierwszy zdecydowałem, że pomagamy jednorazowo na tak dużą skalę. Przekazujemy 200 tysięcy testów i aparaturę, mając nadzieję, że wesprze to heroiczne działania polskich służb medycznych. Bardzo im wszystkim dziękuję, szczególnie tym na pierwszej linii frontu” - podsumowuje Zygmunt Solorz.

Grupa Polsat w walce z koronawirusem

Wśród dotychczasowych rozwiązań ofertowych i programowych oraz działań pomocowych, które Grupa Polsat zrealizowała w ramach walki z epidemią, znalazły się:

  • Przekazanie 2200 tabletów z dostępem do Internetu najbardziej potrzebującym dzieciom.
  • Zebranie 3 milionów złotych dzięki „Reklamie na Ratunek - Razem w walce z koronawirusem" oraz przekazanie ich szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią.
  • Przeznaczenie przez Fundację Polsat 2 milionów złotych z środków własnych na zakup najpotrzebniejszego sprzętu dla służby zdrowia.
  • „SMS na ratunek” – dedykowany spot Fundacji Polsat i Telewizji Polsat, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na zakup niezbędnych środków ochrony osobistej dla służby zdrowia.
  • Wsparcie dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SP ZOZ w Warszawie.
  • Plus wsparty przez ZTE Poland przekazał maseczki dla szpitali.
  • #okonamalucha – sieć Plus przekazała karty SIM z internetem do Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Szpitalu Klinicznym im. ks. Anny Mazowieckiej.
  • Zaangażowanie pracowników w akcję „Poczuj smak pomocy” – z zebranych środków 4 Smaki Restaurants&Catering przekazuje darmowe posiłki Centralnemu Szpitalowi Klinicznemu MSWiA.
  • Przekazanie ponad 3000 żonkili do Fundacji Wolne Miejsce na rzecz akcji „Śniadanie Wielkanocne dla Samotnych”.
  • Kampania prospołeczna Grupy Polsat zachęcająca do pomocy seniorom.
  • #CzytamyDlaDzieci – znani i lubiani czytają bajki – codziennie o godzinie 20:00 na oficjalnym profilu Fundacji Polsat na Instagramie.
  • W ramach wspólnej akcji producent urządzeń mobilnych OPPO przekazał 188 smartfonów, a Plus 188 starterów z bezpłatnymi rozmowami, SMS-ami i internetem dla podopiecznych Fundacji Polki Mogą Wszystko – sprzęt trafił do podopiecznych 24 świetlic środowiskowych.
  • Transmisja niedzielnych Mszy świętych na kanałach Polsat News i Polsat Rodzina i w serwisie IPLA.
  • Codzienne treningi z trenerem personalnym na antenie Polsat News oraz codzienna rozrywka z gwiazdami Telewizji Polsat za pośrednictwem transmisji na żywo na Facebook’u i Instagramie.
  • Filmowa oferta największego serwisu rozrywki internetowej IPLA – mocne tytuły, które w ostatnim czasie miały swoje kinowe premiery.
  • Promocyjne oferty filmowe z serwisie VOD Netii.
  • Darmowy pakiet 10 GB dla wszystkich klientów Plusa,Plusha i większosci abonentów Netia Mobile oraz nowy pakiet 20 GB za 10 zł.
  • Darmowy pakiet 10 GB dla klientów Cyfrowego Polsatu korzystających z wybranych taryf internetowych oraz nowy dodatkowy pakiet 20 GB za 10 zł.
  • Dodatkowe 25 kanałów w ramach „otwartego okna” dla abonentów telewizji satelitarnej i kablowej w technologii IPTV Cyfrowego Polsatu.
  • 17 dodatkowych kanałów dla wszystkich w sieci Plus w bezpłatnym pakiecie IPLA PLUS, łącznie 22 kanały.
  • Łącznie blisko 70 kanałów w trzech "oknach otwartych" dla abonentów TV Netii. 
  • Internet stacjonarny Netii oraz Plusa w technologiach HFC, ETTH, PON przyspieszony do maksymalnych prędkości, nawet do 1 Gb/s, bez dodatkowych opłat.
  • TIDAL bez limitu danych dla klientów sieci Plus, a dla nowych użytkowników serwisu muzycznego bezpłatny 90-dniowy dostęp do TIDAL.
  • Duże dodatkowe pakiety internetowe oraz więcej GB jako bonus za doładowanie konta w ofertach „na kartę” w sieci Plus.
  • Przekazywanie wszystkich bieżących informacji związanych z pandemią koronawirusa w serwisie Polsatnews.pl i w aplikacji mobilnej Polsat News oraz na antenach Polsat i Polsat News.
  • Darmowy transfer danych w aplikacji Polsat News dla klientów Plusa.
  • #JesteśmyDlaDzieci - program pod patronatem Fundacji Polsat, w którym poruszane są ważne tematy związane z zagrożeniami i konsekwencjami, jakie koronawirus może przynieść dzieciom i ich rodzicom.
bgimage