content="summary_large_image">
Podsumowanie naszych działań związanych w powodzią

Podsumowanie naszych działań związanych w powodzią

Woda opadła, fala powodziowa dociera do Bałtyku, zatem najwyższy czas podsumować ten trudny, również dla naszej firmy, okres. Zobaczcie co konkretnie się działo w trakcie i po przejściu niszczycielskiej fali. Dzięki zaangażowaniu, zwłaszcza naszych pracowników i współpracowników w terenie, nasza organizacja przeszła przez powódź naprawdę sprawnie, szybko przywracając usługi naszym klientom instytucjonalnym i indywidualnym. Pomagamy też powodzianom, m.in. w ramach akcji charytatywnych.

Cała akcja rozpoczęła się w sobotę 14 września a skończyła de facto pod koniec ubiegłego tygodnia, kiedy to „wstały” już wszystkie urządzenia, mające wpływ na działanie usług u klientów.

W całą akcję zaangażowanych było praktycznie non stop kilkudziesięciu inżynierów sieci szkieletowej, specjalistów zasilania i klimatyzacji, inżynierów sieci światłowodowej oraz specjalistów utrzymania infrastruktury sieciowej (tzw. Field). Osoby te pracowały w dużym stresie, zmęczeniu, ale i z ogromnym poświęceniem, czasami na granicy ryzyka.

Nasi pracownicy dodatkowo otrzymali bardzo duże wsparcie od naszych partnerów serwisowych ASP. Szczególne słowa uznania dla właścicieli i pracowników firm: Telcom, Calipso, Max-Inwest, Ergotech i Interat Plus. W zabezpieczeniu obiektów wspierał nas również bardzo mocno Atalian Poland. Dziesiątki pracowników naszych partnerów spędziło setki godzin w terenie, w różnych miejscach południowo-zachodniej Polski, wspierając nasze działania.

Utrzymanie ciągłości działania w nawet tak ekstremalnych warunkach jest o tyle kluczowe, że Netia jest operatorem infrastruktury krytycznej. Sprawność naszych działań w terenie pozwoliła m.in. na maksymalne skrócenie czasu niedostępności stacji bazowych, dzięki czemu sieć Polkomtelu na obszarze kataklizmu (poza nielicznymi wyjątkami) została przywrócona jako pierwsza. Dość powiedzieć, że jeszcze w trakcie przechodzenia fali powodziowej nasi ludzie naprawili np. uszkodzony odcinek światłowodów na jednym z mostów

Uszkodzony kabel FO na moście nad nysą kłodzką 2Uszkodzony kabel FO na moście nad nysą kłodzką

Dzięki refleksowi oraz poświęceniu naszych pracowników i współpracowników, wiele urządzeń udało się uratować tuż przed nadejściem fali powodziowej (Kłodzko, Jelenia Góra. Nysa, Kamienna Góra, Lwówek Śląski). Z kolei w kolejnych zagrożonych miastach (Opole, Brzeg, Oława, Wrocław, Głogów, Nowa Sól, Żary) dużo uwagi poświęciliśmy prewencyjnemu zabezpieczeniu i całodobowemu monitoringowi obiektów.

NYSAR001 ratowanie obieku 2Nowa Sól prewencyjne zabezpieczenie

Tam, gdzie doszło do zalania, czy większego zniszczenia obiektów, do oczyszczania, osuszania i odbudowy przystąpiliśmy natychmiast, gdy było to możliwe, często już następnego dnia po przejściu wielkiej wody.

JELRR003 po powodziKLOOR002 po powodzi 2
KLOOF005 odbuodwa obiektuKLOOR002 odbudowa obiektu

KLOOF002 znajdź różnicę

Usuwanie awarii, to jednak nie wszystko. Klienci z terenów objętych powodzią, a posiadający nasze usługi mobilne otrzymali bez dodatkowych opłat pakiet 200 GB danych. Z myślą o ofiarach powodzi opracowaliśmy też szereg rozwiązań wspierających, podchodząc indywidualnie do każdego naszego abonenta dotkniętego kataklizmem.

Netia wzięła też udział w akcjach charytatywnych, organizowanych przez Fundację TVN i Fundację Polsat, w których dochód został przeznaczony na pomoc powodzianom. Odbyła się również zbiórka darów dla powodzian w warszawskich biurach naszej Grupy.

bgimage