Netia zakończyła wdrożenie zintegrowanego systemu CRM

Netia jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce zakończyła wdrożenie CORE, zintegrowanego systemu typu CRM i dokonała jego integracji z centralnym systemem billingowym. Nazwa CORE wywodzi się od angielskiego wyrażenia „focus on COst and REvenue” – „kontrola kosztów i przychodów”.

Migracja danych abonentów została zakończona i obecnie wszyscy Klienci są obsługiwani przez nową platformę CRM.

Migracja danych finansowych – jedyne takie przedsięwzięcie na polskim rynku – umożliwi dostęp do wszystkich informacji o Kliencie i jego lepszą obsługę.

CORE zapewnia Netii zintegrowaną platformę do obsługi Klienta, która obejmuje wszystkie działania od wprowadzenia zlecenia poprzez aktywację usług do zarządzania należnościami. Pracownicy działów sprzedaży i obsługi Klienta mają łatwy dostęp do informacji o Kliencie, jego historii kontaktów z firmą, rachunków i płatności, co pozwala na zapewnienie szybszej obsługi oraz przedstawianie ofert produktowych kierowanych do ściśle określonych segmentów rynku.

Wdrożenie tego systemu ma na celu lepszą obsługę Klientów oraz obniżenie kosztów operacyjnych. Dla Netii oznacza to zwiększenie wydajności operacyjnej, która przekłada się na redukcję kosztów i umocnienie pozycji firmy na zliberalizowanym rynku telekomunikacyjnym.

Integratorem systemu CORE była firma Accenture. System jest zbudowany na następujących filarach: aplikacji CRM - Clarify, systemie billingowym Geneva oraz aplikacji Tuxedo. Projekt kosztował około 45 milionów złotych. Jego realizacja trwała 15 miesięcy (od zaplanowania do pełnej migracji danych). Zakłada się, że inwestycja przyniesie zwrot w ciągu 2 do 3 lat.