Netia wprowadza pierwszy w Polsce zintegrowany system CRM

Netia jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce uruchomiła CORE, zintegrowany system typu Customer Relationship Management (CRM). Nazwa CORE wywodzi się od angielskiego wyrażenia "focus on Cost and Revenue" –"świadomość kosztów i przychodów".

System ma służyć lepszej obsłudze Klientów przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych. Klienci skorzystają na lepszej, szybszej i bardziej zindywidualizowanej obsłudze, a Netia będzie miała szansę na umocnienie swej pozycji rynkowej.

CORE zapewnia Netii zintegrowaną platformę do zarządzania procesami obsługi Klienta, w tym billingowania i raportowania. Konsultanci Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta Netii będą mieli bezpośredni dostęp do pełnych danych Klienta, historii jego kontaktów z firmą, faktur i płatności, co pozwoli usprawnić obsługę Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Nowy system zwiększy wydajność sprzedaży, obsługi Klienta i działalności operacyjnej i pozwoli skrócić czas reakcji na zgłoszenia Klientów, a jednocześnie polepszy możliwości analizowania i usprawniania wprowadzonych procesów.
Pierwsza część nowej platformy została uruchomiona 7 kwietnia 2002 roku dla Klientów korzystających z usług międzystrefowych Netii. Objęcie wszystkich Klientów firmy nowym systemem jest przewidywane do końca br. Zwrot kosztów wprowadzenia systemu CRM obliczony został na 2-3 lata.

Nadzór nad integracją systemu obsługi Klienta "Clarify" i systemu billingowego "Geneva" prowadziła firma Accenture.