Netia ujawnia szczegóły strategii internetowej, która będzie realizowana przez jej spółkę, InterNetia.

Strategia Internetowa Netii będzie koncentrować się na zapewnieniu najwyższej jakości usług poprzez wysokiej klasy platformę sieciową i dostępową oraz skoncentrowanie się na Kliencie. Netia posiada około 3000 km lokalnych i międzymiastowych sieci światłowodowych, a jej koncesje obejmują ponad 40% mieszkańców Polski (z koncesją warszawską). Dzięki temu Netia przez spółkę InterNetia stworzyła warunki do świadczenia usług internetowych w Polsce.

Dzięki współpracy z firmami medialnymi oraz tworzącymi oprogramowanie Netia będzie brać czynny udział w tworzeniu portali i platform e-commerce. Pierwszym takim przedsięwzięciem będzie uruchomienie portalu intrnetowego dla Klientów wspólnie z jedną z największych w Polsce rozgłosi radiowych, jaką jest Radio Zet, należące do firmy EuroZet.

Strategia Netii obejmuje całość usług internetowych dostępnych dla Klientów we wszystkich segmentach rynku . Usługi IP Netii obejmują dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy, sieci komercyjne oparte na wirtualnych sieciach prywatnych IP, oraz szeroki zakres produktów kolokacyjnych, w tym centra danych i hosting aplikacji sieciowych, umożliwiających znaczną konsolidację ruchu i uruchomienie usług e-biznes. Wkrótce Netia zaoferuje Klientom szerokopasmowy dostęp XDSL i LMDS, nieograniczony zryczałtowany dostęp do Internetu, a następnie kompatybilność dostępową z sieciami komórkowymi (WAP).

Prezes Zarządu Netii Meir Srebernik powiedział: "Internetowa strategia Netii obejmuje szeroki zakres usług i produktów dostępnych dzięki własnej nowoczesnej światłowodowej sieci dostępowej i transmisyjnej. Sieć ta pozwoli Netii zaoferować wysoką jakość usług internetowych oraz sprostać rosnącemu popytowi na usługi IP. Zasięg naszego lokalnego dostępu szerokopasmowego pozwala na dostarczenie wysokiej jakości i pojemności wymaganych przez Internet oraz szerokiego wachlarza usług bezpośrednio dla Klienta."