Nowe usługi w sieci Netii

W najbliższym czasie oferta Netii poszerzy się też o nowe usługi, które zapewnią Klientom dostęp do nowoczesnych technologii oraz ułatwią łączność w zakresie transmisji danych. Wśród usług znajdują się m. in.: ISDN i Voice Mail (poczta głosowa).

W sieci Netii są już abonenci korzystający z ISDN, natomiast Internet, Centrex i poczta głosowa to usługi , które będą dostępne w przyszłym roku. Dzięki współpracy z firmą Nask i Telbank, Netia planuje uruchomienie specjalnego numeru dostępowego do Internetu.
Od dnia 2 listopada 1998 roku Netia, jako jedyny operator telefonii przewodowej w Polsce wprowadza gwarantowany czas naprawy uszkodzenia linii telefonicznej w ciągu 24 godzin od przyjęcia zgłoszenia. Gwarancja obejmuje przywrócenie łączności telefonicznej oraz w przypadku przekroczenia przez operatora czasu naprawy wypłacenie odszkodowania w wysokości jednej opłaty abonamentowej za ten miesiąc, w którym nastąpiło uszkodzenie.

Wprowadzenie gwarantowanego czasu naprawy w ciągu 24 godzin jest elementem programu Netii, który zakłada zapewnienie abonentom najwyższej jakości połączeń telefonicznych. Dotychczas realny czas naprawy uszkodzenia w skali całej firmy wynosił ok. 22 godzin, a w wielu regionach nie przekraczał 10 godzin. Jest to dowód na wysoką jakość linii telefonicznych oraz sprawność ekip technicznych operatora.

* * *

ISDN (ang.: Integrated Services Digital Network), Cyfrowa Sieć z Integracją Usług zapewnia przesyłanie głosu, danych i obrazu. Informacje zamieniane są na postać cyfrową i przesyłane przez linię ISDN, dzięki czemu ta linia jest wykorzystywana bardziej efektywnie. Sieć ISDN oparta jest na istniejącej lub budowanej publicznej sieci telefonicznej. Linię ISDN można uruchomić wykorzystując istniejące już tradycyjne linie telefoniczne. Zaletą sieci ISDN jest jakość, szybkość przesyłania informacji oraz szeroka gama dostępnych usług.

Voice Mail (poczta głosowa) - to możliwość korzystania z automatycznej skrzynki głosowej umieszczonej w centrali operatora. Poczta głosowa umożliwia przechowywanie wiadomości w przypadku, gdy posiadacz telefonu jest nieobecny lub nie może odebrać rozmowy i późniejsze odsłuchanie zapisanych informacji z dowolnego aparatu tonowego.