Netia chroni przed atakami DDoS już ponad 100 klientów biznesowych

Netia chroni przed atakami DDoS już ponad 100 klientów biznesowych

Netia systematycznie powiększa grono klientów korzystających z usługi ochrony przed atakami DDoS (ang. Distributed Denial of Service). Obsługuje w tym zakresie już ponad 100 podmiotów. W ciągu ostatniego roku ponad połowa klientów usługi Netia DDoS Protection została poddana takiemu atakowi oraz skutecznie obroniona przez operatora.

W odpowiedzi na rosnące zagrożenie atakami DDoS, których ofiarami coraz częściej padają również liczne działające w Polsce przedsiębiorstwa, Netia kilka lat temu wprowadziła usługę chroniącą przed tego typu zagrożeniami, o nazwie Netia DDoS Protection.

Na przełomie listopada i grudnia br. pozyskaliśmy klienta nr. 100 na tę usługę. Wraz ze wzrostem ilości danych w internecie ataki DDoS stają się coraz częstszym zagrożeniem, dlatego spodziewamy się dalszego rozwoju tego segmentu usług i ciągłego wzrostu zainteresowania ze strony Klientów. – mówi Rafał Bakalarz, Dyrektor Sprzedaży B2B ds. ICT w Netii.

O realności zagrożenia i skuteczności naszej usługi świadczy chociażby fakt, iż w ciągu roku ponad połowa użytkowników naszej usługi antyDDoS zostało zaatakowanych, jednak bardzo szybko te ataki zostały odparte – dodał Rafał Bakalarz.

Netia DDoS Protection jest jedną z zaawansowanych usług ICT z linii NetiaNext. Usługa obejmuje monitorowanie ruchu sieciowego kierowanego do sieci (serwerów) Klienta pod kątem prób ataków DDoS na udostępnione w internecie treści i usługi. W zależności od uzgodnionych procedur, po wykryciu ataku, szkodliwy ruch zostaje przekierowany do specjalnego Centrum Przeciwdziałania Atakom DDoS ("Scrubbing Center"), działającego w ramach wewnętrznego centrum utrzymania sieci Grupy Netia. Po odfiltrowaniu ruchu z komputerów "zombie", pożądany ruch jest kierowany ponownie do serwerów Klienta. Rozwiązanie, które oferuje Netia bazuje na sprzęcie firmy Arbor Networks, jednego z wiodących dostawców systemów DDoS Protection na świecie.

DDoS (ang. Distributed Denial of Service) to atak na systemy komputerowe dostawców treści i usług internetowych, przeprowadzany równocześnie z wielu komputerów ("zombie"), który jest niemożliwy do rozróżnienia przez klasyczne systemy zabezpieczeń od prawidłowego ruchu z innych komputerów. Taki atak o odpowiednio dużym natężeniu skutkuje całkowitym zablokowaniem funkcjonowania sieci danej instytucji.

O Netii

Netia to jeden z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych. Dostarcza kompleksowe, przyjazne w użytkowaniu rozwiązania komunikacyjne on-line: dla użytkowników prywatnych, przedsiębiorców (B2C) oraz firm i instytucji (B2B).

W segmencie B2B Netia oferuje wszechstronne realizacje teleinformatyczne: od usług głosowych (tradycyjnych oraz IP), transmisji danych, dostępu do Internetu, po najnowocześniejsze rozwiązania zintegrowane, oparte o przetwarzanie w tzw. chmurze oraz zaawansowane usługi Centrum Danych.

Grupa Netia zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polsce. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in. Netia S.A., Internetia Sp. z o.o., Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o. 

Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia to blisko 20 tys. km. Łączy sieci metropolitalne w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych.

Liczba obiektów telekomunikacyjnych (są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.

Załączniki

Ilustracja Netia antyDDoS.jpg
Netia chroni przed atakami DDoS już ponad 100 klientów biznesowych.docx