content="summary_large_image">

Ocena kompetencji pomaga w rozwoju pracowników

W Netii właśnie zakończył się proces oceny kompetencji.
 
Z roku na rok obserwuję coraz większe zaangażowanie pracowników w ten proces i rosnącą świadomość płynących z niego korzyści. Wszyscy otrzymują nie tylko diagnozę obecnej sytuacji, ale mają też okazję wypracować plan własnego rozwoju i rozwoju swoich ludzi.
Po raz pierwszy widzę firmę, w której proces ten jest tak kompleksowy. O czym warto pamiętać, kiedy tworzy się taką ocenę?


- Kompetencje powinny być związane z celami firmy. Nie ma jednego najlepszego zestawu kompetencji pasującego do każdej firmy. Kompetencje w Netii są ściśle związane z naszą strategią. W ich opisach są takie zachowania, na których nam zależy i których chcemy jak najwięcej.


- Ocena powinna być jak najbardziej obiektywna. W Netii włączamy do procesu oceny nie tylko współpracowników i przełożonych z danego działu, ale również osoby z innych działów. Okazuje się, że informacja od nich jest bardzo istotna dla przełożonego.


W innych firmach miałam okazję obserwować jak smutno kończą się procesy, w które pracownicy nie wierzą, albo których się wręcz boją, mimo, że intencje twórców były dobre. Okazuje się, że nieprzychylna ”poczta pantoflowa” może skutecznie ukatrupić każdy proces. Dlatego takie ważne jest jasne komunikowanie czemu proces ma służyć, co za nim pójdzie, jakie będą z tego korzyści.

Jakie są Wasze doświadczenia z oceną kompetencji?

bgimage