content="summary_large_image">
Zamek też potrzebuje dobrej komunikacji

Zamek też potrzebuje dobrej komunikacji

Wakacje sprzyjają zwiedzaniu ciekawych miejsc, a takim niewątpliwie jest Zamek Książ, perła Dolnego Śląska, jeden z największych i najpiękniejszych, a od niedawna również jeden z najlepiej skomunikowanym zespołów zamkowo-pałacowych w Polsce i Europie...

Jednym z kluczowych obszarów działalności Zamku Książ - który jest najbardziej znaną atrakcją turystyczną Wałbrzycha i okolic - jest organizowanie imprez biznesowych i kulturalnych. Idąc z duchem czasu, w 2013 roku powstało tam nowe centrum konferencyjne, które może pomieścić do 400 osób. Wymagało ono wyposażenia w najnowsze rozwiązania technologiczne, m.in. wideokonferencyjne. Tymczasem zamek dysponował starym, analogowym systemem komunikacyjnym i słabym łączem internetowym. Dlatego też podjęto decyzję o stworzeniu kompleksowego środowiska komunikacji zunifikowanej, opartego na najnowszych technologiach Microsoft, w tym Microsoft Lync Server 2013, Microsoft Exchange Server 2013 oraz Microsoft SharePoint Server 2013.

Problemem pozostawała jednak infrastruktura sieciowa. W związku z tym, w ramach projektu wymiany łącz telekomunikacyjnych, w wyniku przetargu publicznego wybrano nowoczesne usługi telekomunikacyjne Netii wraz z kompletem usług komunikacyjnych opartych o przetwarzanie w chmurze - Netia Office Anywhere,, w których skład wchodzi też MS Lync 2013.

 

Całe wdrożenie trwało mniej niż trzy miesiące. W jego efekcie Zamek Książ zyskał bardzo nowoczesną infrastrukturę komunikacyjną, z której korzystać mogą zarówno goście, jak i pracownicy. Wśród korzyści warto wymienić takie, jak: nowoczesne, zintegrowane usługi komunikacyjne dostępne na dowolnych komputerach i smartfonach, telekonferencje audio i wideo z możliwością zestawiania z dowolnego miejsca, nowoczesna poczta z synchronizacją i współdzieleniem kalendarzy oraz intranet. Wszystko w ramach jednego rozwiązania. Dzięki temu pracownicy zyskali możliwość łatwego sprawdzania dostępności osób i prowadzenia spraw bieżących bez względu na lokalizację. Klient zyskał też możliwość samodzielnego utrzymywania i zarządzania systemem komunikacyjnym, za który płaci w formie miesięcznego abonamentu, którego wartość jest elastyczna, gdyż zależy od liczby wykorzystywanych stanowisk.

Więcej o usługach zintegrowanej komunikacji Netia Office Anywhere, opartych na rozwiązaniu Microsoft - Lync 2013 pisałem tutaj.

bgimage