Posnania z pionierską usługą geolokalizacji po WiFi

Posnania z pionierską usługą geolokalizacji po WiFi

Centrum handlowe Posnania oferuje swoim klientom usługę geolokalizacji na bazie Netia WIFI. To jeden z największych takich projektów w Polsce. Wdrożenie zostało zrealizowane przez Netię, która zapewnia łączność na ok. 100 tys. m2 powierzchni handlowej centrum.

„To jedno z pierwszych w Polsce wdrożeń usługi geolokalizacji, która wykorzystuje inteligentny system WiFi” – wyjaśnia Tomasz Kołodziejczyk, Dyrektor Sprzedaży B2B w Netia SA. „W Posnanii ułożyliśmy ponad 200 km kabli światłowodowych, docierając do każdego z 300 punktów handlowo-usługowych. Nasza sieć połączyła też 350 punktów dostępowych do sieci WiFi, z których mogą korzystać klienci Posnanii. Usługa geolokalizacji w pełni opiera się o naszą inteligentną sieć WiFi” – dodaje.

Usługa geolokalizacji ułatwia klientom poruszanie się po powierzchni handlowej. Dedykowana aplikacja, której nie trzeba pobierać na telefon, aktywuje się automatycznie i kieruje odwiedzających do wybranego punktu sprzedaży, pokazując dystans oraz szacowany czas przejścia. Wskazuje również klientom najlepszą drogę na miejsce parkingowe. Sieć WIFI jest dostępna nie tylko w centrum handlowym, swoim zasięgiem obejmuje również najbliższą okolicę.

Usługa geolokalizacji ma służyć jako unikalne narzędzie marketingowe dla właściciela centrum i najemców. Ułatwi komunikację z klientami i pozwoli prowadzić spersonalizowane kampanie. Odwiedzający mogą otrzymywać powiadomienia o specjalnych wydarzeniach odbywających się na terenie centrum oraz ofertach i promocjach dostępnych w poszczególnych sklepach.

Usługa oferuje także tzw. „mapy ciepła” które pozwalają m.in. dokładnie analizować ruch w galerii, czy obserwować miejsca, gdzie gromadzi się najwięcej odwiedzających.

Warto zaznaczyć, że Netia w Posnanii wybudowała również sieć telefonii mobilnej (ten obszar usług zrealizowała we współpracy z operatorem P4), zapewniając dystrybucję sygnału wszystkich operatorów komórkowych.

Więcej: https://biznes.netia.pl/news.html

O Netii

Netia dostarcza kompleksowe, przyjazne w użytkowaniu rozwiązania on-line oraz multimedialną rozrywkę. Usługi skierowane są do użytkowników prywatnych, firm oraz instytucji.

Grupa Netia to jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku. Zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polski. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in.: Netia S.A., Internetia Sp. z o.o., Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o.

Netia (jako R.P. Telekom) została założona na początku lat 90. ubiegłego wieku przez grupę polskich przedsiębiorców - pasjonatów, wspieranych przez amerykańskich inwestorów z sektora telekomunikacyjnego. Początkowo świadczyła usługi połączeń głosowych, poszerzając ofertę m.in. o usługi transmisji danych, szerokopasmowego dostępu do Internetu,  czy płatnej telewizji cyfrowej.

Od 2000 roku akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Większość akcji jest w posiadaniu polskich inwestorów (Mennica Polska, FIP 11 FIZ, Nationale-Nederlanden OFE, Aviva OFE, PZU OFE "Złota Jesień").

Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych (są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.

Szacuje się, że Netia dociera ze swoją siecią do ponad 70 proc. biurowców klasy A i B w Polsce. W zasięgu własnych sieci dostępowych spółek Grupy Netia znajduje się ponad 2,5 mln lokali.

Już co trzecie łącze własne spółek Grupy Netia pozwala na przesyłanie danych z prędkością powyżej 100 Mb/s. W ramach projektu Sieć XXI wieku, w 2020 roku sieć Netii na być w całości zmodernizowana do standardu światłowodowego.

 

Załączniki

posnania 1.png
posnania 2.png
Posnania z pionierską usługą geolokalizacji po WiFi.docx