content="summary_large_image">

Masz router zakupiony na własną rękę i nie działa Twoje połączenie? Sprawdź ustawienia DNS!

Od wczorajszego wieczora infolinie techniczne wielu operatorów internetowych przeżywają prawdziwe oblężenie. Użytkownicy zgłaszają problemy z nieotwieraniem się stron internetowych. Przyczyną nie są problemy po stronie Netii, TP czy innego operatora, a problem z konfiguracją routerów (przede wszystkim marki TP-Link bo tych jest na naszym rynku najwięcej) a dokładnie ustawieniami DNS. Nie otwierają się strony, gdy na routerze ustawione jest (domyślnie) automatyczne pobieranie DNS.

Naszym klientom, borykającym się z tym problemem zalecamy zmianę ustawień domyślnych i ręczne wpisanie naszych adresów DNS (62.233.233.233 oraz 87.204.204.204) a klientom innych sieci poleciłbym doraźne wpisanie np. adresów Google DNS (8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 ).  

Sprawdziliśmy, po dokonaniu tych zmian wszystko zaczyna działać poprawnie.

Tym, którzy na różnych forach poddają w wątpliwość istnienie problemu dedykuję lekturę jednego z zagranicznych forów dyskusyjnych:

http://forums.comodo.com/general-discussion-off-topic-anything-and-everything/dns-hijacked-173193227124-t68958.0.html

https://forums.comodo.com/empty-t68757.0.html


bgimage