Kolejny atak na routery, tym razem pod przykrywką aktualizacji popularnego programu
To nie Prima Aprilis, to dzieje się naprawdę! Od niedzieli obserwujemy na infolinii wzrost ilości połączeń Klientów zgłaszających problemy z otwieraniem stron internetowych. Z naszych obserwacji wynika, że przyczyną braku dostępu do internetu może być wirus atakujący głównie routery TP-Link'a, wyglądający jak „aktualizacja” programu Adobe Flash Player (Flash Player Virus)...
Wirus zaatakował w dużej mierze routery TP-Link zmieniając ich konfigurację. Jeżeli jesteś użytkownikiem tego urządzenia i zaobserwowałeś wymienione przez nas objawy, mogłeś paść ofiarą tego wirusa.
Przedstawiamy trzy kroki, które mogą pomóc w przywróceniu prawidłowego działania usługi internetowej:
1. Ustawienie adresów serwerów DNS w konfiguracji routera.
Zalecamy ustawienie adresów serwerów DNS Netii:
62.233.233.233
87.204.204.204
2. Aktualizacja oprogramowania w TP-Linku.
Zarówno w 1. jak i 2. kroku zalecamy kontakt z infolinią producenta routera http://www.tp-link.com.pl/Support/contact/?categoryid=530
3. Wykonanie kroków opisanych w załączonej instrukcji.